営業・マーケティング本部 ディレクター 仁藤 直樹
仁藤は、2012年にライト・メディカル・ジャパン株式会社(マイクロポート・オーソペディックス・ジャパン株式会社の前身)に入社しました。以来、整形外科医やディーラーと深い関係を築いてきました。
ライト・メディカル入社前は、株式会社ツムラで営業職の責任者を歴任した後、株式会社ツムラ、ストライカー(外傷、四肢、脊椎)で、12年間営業職としてナショナルセールスディレクターを務めてきました。
1960年代以降のジャズ、ロック、ソウルなどさまざまなジャンルの音楽を好み、レコードやCDのコレクションは3,000枚を超えるといいます。仁藤は、これらのコレクションの微妙な違いを理解し、外科医がベストを尽くせるような創造的な解決策を提供できるのは、この趣味のおかげだと考えています。
「私は整形外科業界に長く身を置き、業界が発展するにつれ、さまざまなことを見てきました。コンプライアンスを価値観の中心として据え、マイクロポート・オーソペディックス・ジャパンのリーダーシップチームと共に、売上拡大の新時代を切り開いて、最高の膝・股関節製品ソリューションを外科医や患者様に提供することが私にとって、マイクロポートでの仕事のやりがいになっています」
専修大学 経済学部卒業
データドリブンな販売管理の推進と、十分な知識とトレーニングを積んだ販売チームが外科医のニーズをサポートできるような仕組み作りに力を注いでいます。
Naoki Nito, Sales Director
With MicroPort since 2012, Nito san has deep surgeon and dealer relationships in the orthopedic market. He has previously held sales positions of increasing responsibility at Tsumura Pharmaceuticals, and Stryker (Trauma, Extremities, Spine) for 12 years up to national sales director before joining MicroPort.
A connoisseur of many genres of music from the 1960s onward including jazz, rock, and soul with an extensive vinyl record and CD collection exceeding 3,000, Nito san likens the variety seen in music and songs to the subtle difference seen in every surgeon’s approach to treatment and outcomes. As such, he credits this interest with allowing him to understand those subtle differences and provide creative solutions that allow surgeons to be the best they can.
“I have been in the orthopedics business a long time and seen many things as the industry developed over time. Working with this leadership team to usher in a new era of sales growth with compliance at the core of our values and bring the best knee and hip product solutions to surgeons, and ultimately patients, makes for me, working at MicroPort a very satisfying experience.”
Nito san is a graduate of Senshu University with a B.A. Economics.
Nito san’s focus is on driving data driven sales management, and creating the structure needed to ensure a knowledgeable and well-trained sales team can support surgeon needs.